nærdødsoplevelse (Danish)

Home Page    kristne Artikler    LDS Series    JW Artikler    katolske Answers    SDA    Roberts Experience    Donation Page

nærdødsoplevelse

Rich Kelsey

mig i Disneyland  <(Reflections af mit liv)

 

Bemærk: Oversat ved hjælp af Google Translator, skal du kontrollere den engelske version for nøjagtighed; Også, hvis du vil sørge for at hjælpe med at forbedre oversættelsen, så send en e-mail globalevangelism@msn.com - opmærksomhed Rich Kelsey.

 

Jeg blev født i Renton, WA, i 1955. Jeg voksede op i 1960'erne. Kulturen på dagen bestod af ren gudløse Hedenskab: black-light plakater, hippier, sex, stoffer og rock and roll. Folk i min verden ikke tænker eller taler om Gud. Også, ikke kun lærere fra folkeskolen gennem gymnasiet aldrig vække det indtryk, Gud til mig; de forstærkede den fremherskende begreb i medierne, at Gud ikke eksisterer. For eksempel: en artikel fra forsiden af ​​New York Times læse,

"Gud er død ..."

Jeg var 13 år gammel, da jeg hørte om artiklen. Jeg har ikke læst den. Artiklen forklarede, at mange professorer af religion ikke længere troede på Gud. Alligevel har aldrig læst artiklen, begyndte denne unge sjæl ligner måske der var en Gud på én gang, men han var død? Så dybest set under mine formative år, jeg havde lidt at ingen forståelse for det åndelige. 

Derefter, da jeg var 16, min bror Deane døde i en bilulykke. Han var 18. Deane havde lige eksamen fra high school. Jeg blev hærget. Som nævnt, på dette tidspunkt i mit liv, jeg ikke tror på Gud, og jeg var bestemt ikke sikker på, om Jesus har eksisteret som en historisk person. Jeg havde endnu til at regne ud, hvad livet var om, og dette var første gang, jeg blev konfronteret med døden.

Jeg var så fortvivlet, at jeg for et stykke tid Afslut gå i skole, fordi jeg ikke kunne håndtere de følelsesmæssige problemer jeg oplever, når at se nogle af min brors gamle venner.

Jeg kan huske at bede til Gud for første gang i mit liv sagde:

"Hvis der er en Gud, og du har taget min bror til helvede, så det er hvor jeg vil hen."

Så besluttede jeg at prøve at kontakte min bror. Jeg troede, at mayby nu Deane eksisterede i en anden realm.

Den første nat, at jeg fik et svar, en lille kugle af lys kom hvirvlende ind i mit soveværelse. Det var bare flyder rundt i luften i et par sekunder; så det fløj lige ud gennem væggen. Som ugerne gik, til tider, var mit værelse fyldt med små glødende lys. Snart derefter, underlige ting begyndte at ske: Jeg begyndte at blive angrebet af usynlige væsener! Jeg ville blive liggende i sengen, og hvad mente ligesom et menneske ville hoppe på mig og brydes med mig. Det føltes som superman var faldet lige ned på mig fra nogle afstand over.   

Så skete det utænkelige:

En morgen jeg vågnede. Jeg kiggede ud gennem vinduet ind i baghaven. Det var en smuk sommerdag. Jeg husker tænker på at gå til parken. Men lige før jeg fik ud af sengen superman ramte mig igen; som en mand, der falder ud af himlen. Jeg hørte bedsprings skrige. Denne gang vinden blev slået ud af mig og mine muskler spændte op. Jeg kunne ikke bevæge sig eller trække vejret.

Det bliver værre:

Jeg følte de små lys hvirvle lige ind i mig. Jeg følte mig åndeligt uren. Jeg tror dæmoner trådte min krop. Jeg hørte også perverteret klingende musik; (Åbenbart dæmoner har musik i deres rige).

På dette tidspunkt forlod min ånd min krop. Men på samme tid, jeg var stadig på sengen. Jeg befandt mig i det ydre rum rejser (jeg gætte) ved lysets hastighed; hvad syntes ulige var der ikke var nogen stjerner. Jeg var på vej til en gate måde off i den afstand, der bestod af tre pyramider stablet, så der er en åbning i midten:

port til helvede

 

Jeg tror, ​​det var indgangen fører til helvede / yderste mørke? Og jeg var på vej lige mod midten af ​​porten! Jeg fik det indtryk, at jeg ville blive forvist fra Guds nærhed for evigt. Det var det værste jeg nogensinde kunne have forestillet sig; men det var ingen drøm.

Jeg tænkte, måske hvis jeg råbte til Gud, ville han hjælpe mig? Så jeg forsøgte at sige ordet

"Gud".

Husk, vinden var blevet slået ud af mig og mine muskler var alle trængsel op; Jeg kan ikke bevæge sig. Jeg er både på sengen og på min vej til helvede.

Jeg kan ikke sige et ord. Endelig mener jeg; Jeg vil fokusere al min indsats til bare spytte ud stavelsen

"G."

Jeg var desperat forsøger at starte med at sige,

"GAW".

Så lige før jeg var ved at miste bevidstheden fra at være i stand til at trække vejret, endelig på toppen af ​​mine lunger, ud af min mund kom det navn,

"Jesus".

Dæmonerne venstre. Jeg stod op, gik ovenpå, og vaskede mit ansigt, hængende mit hoved over køkkenvasken, tænker:

"Hvad en underlig måde at starte dagen."

Hvad var så underligt: ​​Jeg havde forsøgt at sige GAW, eller Gud, med hver ounce af min styrke. Ikke Jesus!   Men navnet Jesus kom ud af min mund. 

Jeg gik fra at være agnostiker, at en mand, der troede på dæmoner, Jesus, Gud, og hvad jeg mener kan have været et helvede, alt i én morgen; med ingen prædike for mig. Denne erfaring er, hvad der startede mig på en sti til at forsøge at regne ud, hvad der foregår i livet. Siden da, har jeg fundet svar fra Bibelen, som giver mening ud af de problemer, jeg oplevede den morgen og min udfrielse i Kristi navn. 

Gennem årene har jeg været tilbageholdende med at dele denne historie af mange grunde:

1. Det er lidt pinligt at indrømme, at dæmoner indtastet min krop. Selv om det var kun for et par minutter.

2. Jeg var bekymret for at folk ikke ville tro mig.

3. Jeg var bekymret for at jeg ville blive stemplet som en fanatiker, eller en person, der lider af vrangforestillinger.

4. Jeg var / er bekymret for, at det kan miskreditere mine skriftlige værker, der er blevet etableret gennem års omhyggelig undersøgelse.

 

Tja, jeg er ældre nu, tog denne erfaring sted for 40 år siden, så jeg har haft en masse tid til at tænke over det. Jeg traf beslutningen om at gøre denne historie er kendt, fordi jeg ved, det er sket - Satan og / eller dæmoner forsøgte at dræbe mig. De viste deres hånd. Nu er jeg i kampen; Jeg har ikke tænkt mig at være tavs længere. Én ting står klart: navnet Jesus udfriede mig. Men i en alder af 16, havde jeg endnu til at lære noget om Jesus Kristus.

Da jeg kom ud af min seng om morgenen og gik ovenpå til køkkenet Jeg tænkte ikke:

"Der er magt i Jesu navn."

Jeg tænkte ikke:

"Gud er god."

Sandheden er: Jeg var bange. Jeg var forvirret. Jeg vidste stadig ikke vide noget om Gud. Jeg havde aldrig læst ord en fra Bibelen. På det tidspunkt, i hvert fald jeg ikke lighedstegn mellem Kristi sejr over synd og død med grunden til at jeg fik hans navn!

Hvad har jeg lært:

• Der findes dæmoner.
• Jesus leverer.
• Gud er virkelig.

 

Hvad sker der når du dør?

George Harrison af musikgruppen The Beatles, der blev bredt anerkendt som den største og mest indflydelsesrige rockgruppe af rock and roll æra, sagde dette i et interview 1997

"... Ingen der forsøger at regne ud," Hvad er dødsårsagen? Og: 'Hvad sker der, når du dør?' Det er for mig den eneste af nogen betydning! Resten er alle sekundære. "

Med denne erklæring, George Harrison udtrykte måske de dybeste og mest bekymrende vedrører mennesker nogensinde vil stå over for i livet:

"Hvad sker der når man dør?"  

Som for mig, jeg har fået en forsmag på, hvad kunne have ramt mig havde jeg videre fra dette liv uden at finde frelse i Jesus Kristus; måske Gud lad mig opleve denne 'tur til helvede gate og ryg ", så jeg kunne fortælle verden om det?

 

En anden bemærkelsesværdig oplevelse:

Min Born Again Experience - Rich Kelsey

og en ren evangelisk budskab:

■  gennem døren og ind i hans billede - Rich Kelsey

hash tag, #, nær-død oplevelser, helvede, dæmon, dæmoner, ud af kroppen, destruktiv, nær død oplevelse, kugler af lys, Gud, Jesus, helvede gate, rig Kelsey