jehovas_vidner_falsk (Danish)

Hjemmeside   kristne Artikler   JW Artikler   LDS Series   katolske   SDA   Kontakt   Donation side

 

Jehovas Vidner er en falsk religion

Rich Kelsey

 

Jehovas Vidne ved døren

 

 

Bemærk: Oversat ved hjælp af Google Translator, skal du kontrollere citater med den engelske udgave; Også, hvis du vil sørge for at hjælpe med at forbedre oversættelsen, så send en e-mail globalevangelism@msn.com - Attention Rich Kelsey.

 

 

Answers for Jehovas Vidner:

 

I de første 63 år hævdede Vagttårnsselskabet Kristi tilstedeværelse / afkast / andet komme, begyndte i 1874.

 

Her er nogle eksempler på de 1.874 return-of-Christ doktrin som præciseret i Watch Tower publikationer:

   

1874:

 

"Kristus kom i karakter af en Brudgom i 1874 ... i begyndelsen af evangeliet høst." (Watch Tower, oktober 1879, s. 4)

 

"Faktum vor Herrens genkomst er definitivt afgjort af Skriften .. Skrifterne viser, at hans anden tilstedeværelse skyldtes i 1874 .. Dette bevis viser, at Herren har været til stede siden 1874 .. den uomtvistelige fakta, derfor viser, at ... Herrens andet tilstedeværelse begyndte i 1874." (Watch Tower, 1 Marts 1922, s. 67)

 

"Vor Herre, den udpegede kongen, er nu til stede, siden oktober 1874 AD., ifølge vidneudsagn fra profeterne ..." (Battle of Armageddon 1913 ed, s. 621)

 

"Bibelens profetier viser at Herren skyldtes vist for anden gang i år 1874. Opfyldt profeti viser ud over en tvivl om, at han har givet møde i 1874 Opfyldt profeti i øvrigt udpeget de fysiske kendsgerninger. og disse fakta er indiskutable.« ( Watch Tower, Nov 1, 1922, s. 333)

"Skriftens bevis er, at den periode, hans tilstedeværelse og den dag i Guds forberedelse er en periode fra AD 1874 frem. Andet komme Herren derfor begyndte i 1874 ..." (Skabelse, s. 310)

 

"Der er helt klart ikke den mindste plads til tvivl i sindet af en virkelig indviet Guds barn, at Herren Jesus er til stede og har været siden 1874. "(Watch Tower, Jan 1, 1924, s. 5)

 

 

Genopfinde Vagttårnsselskabet - 1943:

 

I 1930'erne og 40'erne blev Jehovas Vidner står over for en krise: Folk mister troen på 1874 Kristi genkomst undervisning. Så skiftede Vagttårnsselskabet undervisningen ved at vælge år 1914 for at markere begyndelsen på Kristi tilstedeværelse; før at 1914 var for at være det år, Armageddon ville finde sted.

 

I 1943, som er 63 år efter Watch Tower Society først annonceret Kristi 1874 tilstedeværelse, ændringen i det år, Kristi genkomst 1874-1914 blev officiel doktrin.

 

Her er et citat om den formodede 1.914 afkast:

 

"Kristus vendte tilbage og begyndte herskende midt i sine fjender i år 1914" (Du kan leve evigt i paradis på jorden, Watch Tower Bible and Tract Society 1982).

 

Den første publikation at nævne en 1914 afkast er The Golden Age magasin, 1930 s. 503, hvor dommer Rutherford præciseret,

"Jesus har været til stede siden 1914."

 

Men Rutherford gav ingen støtte kronologi for denne erklæring. Så i 1932, i publikationen Hvad er sandhed?, Blev det skrevet,

 

"... Den Kristi genkomst stammer fra efteråret året 1914."

 

Det er interessant, at 1930-1940, andre Watch Tower publikationer, såsom The Harp Guds 1940-udgaven, fortsatte med at opretholde den gamle 1874 dato for Kristi genkomst.

En ting er sikkert: Den primære årsag Charles Russell kom ind i forlagsbranchen i 1870'erne var at indvarsle budskabet om, at Jesus Kristus allerede var kommet; og Russell fastholdt, at Kristus var til stede fra 1.874 om, indtil han døde i 1916:

 

Russell fastholdes,

 

. Tilstedevaerelsen (parousia) KRISTI
...
Det græske ord der almindeligvis anvendes ved at henvise til den anden advent- Parousia, ofte oversat kommer - uvægerligt betyder personlig tilstedeværelse, for at have kommet, ankom ... (objektet og MÅDE AF Vorherres RETURN, ved CT RUSSELL)

 

Lad os lave noget matematik: I de første 134 år, Vagttårnet magasin insisterede på, at på et tidspunkt og på en eller anden måde, havde Jesus Kristus allerede vendt tilbage.

 

 

Genopfinde Vagttårnsselskabet - 2013:

I år 2013 blev Jehovas Vidner igen over for en krise: 99 år var gået siden 1914. De 100 års jubilæum af Kristi formodede 1914 usynlige afkast var ved døren; og folk var ved at miste troen på 1914 Kristi genkomst undervisning.

 

Så Vagttårnet opgivet 1914 "kommende" og eller "ankommer" Jesu undervisning ved at anføre:

 

»I de vers, der fører op til Matthew 24:46, ordet" kommende "henviser konsekvent til det tidspunkt, hvor Jesus kommer at udtale og eksekvere dommen under den store trængsel. (Matt. 24:30, 42, 44) Også, som vi overvejet i afsnit 12, Jesu 'ankommer' nævnes i Mattæus 25:31 henviser til denne samme fremtidige tidspunkt for dommen. " (Vagttårnet, juli, 2013 "Sig os, når Vil dette ske?")

 

Alligevel er de stadig holdt 1914 som et vigtigt år:

 

 "... Høstsæsonen begyndte i 1914. I det år, en række vigtige udviklinger begyndte at udfolde sig. Jesus blev kronet som konge, og de ​​sidste dage begyndte. (Åb 11:15) Fra 1914 til begyndelsen af 1919 Jesus ledsaget sin far til den åndelige tempel til at gøre en tiltrængt eftersyn og udrensning arbejde * (Mal 3:. 1-4). Derefter starter i 1919, var det tid til at begynde at indsamle hveden Var det endelig. tid for Kristus at udpege et organiseret kanal til at dispensere åndelig føde? Ja, ja! "(Vagttårnet, juli, 2013 Fodring Mange gennem hænderne på nogle få)

  

Nu Vagttårnet gjort gældende, at Kristi tilstedeværelse / kommer / ankommer, er en fremtidig begivenhed; endnu, Kristus stadig plukket Watch Tower Organization i 1919 som den,

 

"... En organiseret kanal til at dispensere åndelig føde".

 

Er historien fortælle en anden historie?

 

I 1909 Russell skrev disse ord:

 

"... Hans [Kristi] tilstedeværelse, ville han [Jesus] frembringe fra det lager af Grace, visdom og sandhed ting" nye og gamle, "og at han ville vælge dengang en særlig kanal, hvorigennem de velsignelser ville blive kaldt opmærksom på husholdning trofast "(Watch Tower 1909 1 oktober 1909 s. 292.)

 

Hvad Russell udtryk i, at 1909 Watch Tower magasinet er den forståelse, at Vagttårnsselskabet var blevet udvalgt af Kristus som den,

 

"En særlig kanal,"

 

i 1878. (se dokumentation)

 

Det er klart, er betydningen af ​​Kristi plukke Society i 1919 helt tabt, hvis de allerede var blevet plukket som

 

"En særlig kanal"

 

 som Gud brugte de sidste 41 år.

 

 

1874 Fortsat:

 

"Anvendelse af den samme regel så, af en dag i et år, 1335 dage efter 539 e.Kr. bringer os til 1874 e.Kr., på hvilket tidspunkt, ifølge bibelsk kronologi, Herrens andet tilstedeværelse skyldtes". (Creation 1927, s. 298)

 

Bemærk hvordan Daniels profeti i den førnævnte citat pegede på året 1874; så i følgende citat, en lignende profeti fra Daniel peger på året 1914:

 

". De 2520 dage repræsenterer 2520 år Derfor er" "Anvendelse af den profetiske regel" en dag for et år, syv gange ", eller 2520 år, ville ende i oktober 1914.-Numbers 14:34; Ezekiel 4: 6." (JW.org. Nuværende undervisning)

 

Fra og med 2013 Vagttårnet magasin, Daniels profeti er ikke længere om Kristi komme; nu peger på året

 

"Guds rige blev oprettet i himmelen."

 

Watch Tower doktrin ændringer: 1874 er et år Vagttårnsselskabet ønsker at udslette fra deres historie.

 

 

Afsluttende erklæring:

 

Et nærmere blik ind i Watch Tower Society hidtidige udgivelser viser, at der er noget alvorligt galt:

 

"I år 1918 Gud vil ødelægge kirkerne engros og kirkens medlemmer ved de millioner. Er enhver at flygte komme til værker af pastor Russell for at lære betydningen af undergang af 'kristendom'." (Det færdige Mystery, 1917 s. 485)

 

Og det er kun toppen af ​​isbjerget!

 

 

"Sandt nok, har der været dem i gange tidligere, der forudsagde en» end til verden, »selv annoncere en bestemt dato ... Men der skete ikke noget. Den" ende "kom ikke. De var skyldige i falsk profetere. Hvorfor? Hvad manglede? Mangler var fuldt mål af dokumentation, der kræves til opfyldelse af Bibelens profetier. Mangler fra sådanne mennesker var Guds sandheder og beviser, at han var vejledende og bruge dem "(Vågn op !, 8 OKTOBER 1968, s. 23).

 

 

For mere information:

 

Bemærk: Linkene vil tage dig til artikler på engelsk; Men der er en Google translate knap på toppen af de artikler, som kan anvendes til at omsætte de artikler andre sprog:

●  Apocalypse Now? Del I - Den Store Skuffelse

●  Apocalypse Now? Del II - Historien om Jehovas Vidner

●  Jehovas Vidner 1914 og 1919 læresætninger Undersøgt

 

 

 

Jehovas Vidner, Jehova, vagttårn, 1874 1914 doktrin, vagttårn samfund, falsk lære