jehovah_getuigen  (Dutch)

Startpagina   christelijke artikelen   JW artikelen   LDS Series   katholieke   SDA   Contact   Donatie Pagina

 

Jehovah's Getuigen is een valse religie

Rich Kelsey

 

Jehova's Getuigen aan de deur

 

 

Opmerking: Vertaald met behulp van Google Translator, kijk dan op de citaten met de Engels versie; Ook, als je zou zorg te helpen verbeteren van de vertaling, stuur dan een e-mail globalevangelism@msn.com - Aandacht Rich Kelsey.

 

 

Antwoorden voor Jehovah's Getuigen:

 

Voor de eerste 63 jaar van de Watch Tower Society beweerde de aanwezigheid van Christus / rendement / wederkomst, begon in 1874.

 

Hier zijn enkele voorbeelden van de leer 1874 return-van-Christus, zoals verwoord in Watch Tower publicaties:

   

1874:

 

"Christus kwam in het karakter van een Bruidegom in 1874 ... in het begin van het Evangelie oogst." (Watch Tower, oktober 1879, blz. 4)

 

"Het feit van onze Heer tweede komst is zeker beslecht door de Schrift .. De Schriften laten zien dat zijn tweede aanwezigheid te wijten was in 1874 .. Dit bewijs laat zien dat de Heer sinds 1874 aanwezig is geweest .. De onbetwistbare feiten, daarom laten zien dat ... tweede tegenwoordigheid van de Heer begon in 1874." (Watch Tower, 1 maart 1922, blz. 67):

 

"Onze Heer, de Koning benoemd, is nu aanwezig, sinds oktober 1874, na Chr., volgens de getuigenis van de profeten ..." (Slag van Armageddon, 1913 ED, blz. 621)

 

"Bijbelse profetie toont aan dat de Heer te wijten was om te verschijnen voor de tweede keer in het jaar 1874. Vervulde profetie toont zonder twijfel dat hij is verschenen in 1874 vervulde profetie is anders de fysieke feiten aangewezen;. en deze feiten zijn onmiskenbaar." ( Watch Tower, 1 november 1922, blz. 333)

"De Schriftuurlijke bewijs is dat de duur van zijn aanwezigheid en de dag van Gods voorbereiding is een periode van AD 1874 naar voren. De tweede komst van de Heer daarom begon in 1874 ..." (Schepping, blz. 310)

 

"Er is toch niet de minste ruimte voor twijfel in de geest van een echt toegewijde kind van God, dat de Heere Jezus is aanwezig en is sinds 1874. "(Watch Tower, 1 januari 1924, blz. 5)

 

 

Reinventing het Wachttorengenootschap - 1943:

 

In de jaren 1930 en '40, werden Jehovah's Getuigen geconfronteerd met een crisis: Dus, The Watch Tower Society veranderde het onderwijs door te kiezen voor het jaar 1914 tot het begin van Christus 'aanwezigheid te markeren; vóór dat 1914 werd verstaan ​​het jaar Armageddon zou plaatsvinden zijn.

 

In 1943, dat is 63 jaar na het Wachttorengenootschap het eerst aangekondigd Christus '1874 aanwezigheid, de verandering in het jaar van Christus' wederkomst 1874-1914 werd het officiële leer.

 

Hier is een citaat op de veronderstelde 1914 rendement:

 

"Christus terug en begon de uitspraak in het midden van zijn vijanden in het jaar 1914" (You Can Live Forever in een paradijs op aarde, Wachttoren Bijbel en Traktaatgenootschap 1982).

 

De eerste publicatie te vermelden een 1914 return is The Golden Age tijdschrift, 1930 p. 503, waarin Rechter Rutherford gespeld,


"Jezus aanwezig is geweest sinds 1914."

 

Echter, Rutherford gaf geen ondersteunende chronologie voor deze verklaring. Toen in 1932 in de publicatie Wat is Waarheid?, Werd geschreven,

 

"... De tweede komst van Christus dateert uit de val van het jaar 1914."

 

Het is interessant dat 1930-1940, andere Watch Tower publicaties, zoals The Harp van God, 1940 editie, bleef de oude 1874 datum voor de wederkomst van Christus te behouden.

Eén ding is zeker: De belangrijkste reden Charles Russell kreeg in de uitgeverij in de jaren 1870 was de boodschap die Jezus Christus reeds gekomen was inluiden; en, Russell onderhouden dat Christus aanwezig was vanaf 1874 op, tot hij stierf in 1916:

 

Russell gehandhaafd,

 

. AANWEZIGHEID (parousia) VAN CHRISTUS
...
Het Griekse woord dat in het algemeen gebruikt in een verwijzing naar de tweede Advent- Parousia, vaak vertaald komt - steevast betekent het persoonlijke aanwezigheid, als te komen, kwam ... (HET DOEL EN WIJZE VAN ONZE HEER RETURN, door CT RUSSELL)

 

Laten we doen wat wiskunde: Voor de eerste 134 jaar, de Wachttoren drong erop aan dat, op een bepaald moment en op een of andere manier, Jezus Christus had al teruggekeerd.

 

 

Reinventing het Wachttorengenootschap - 2013:

In het jaar 2013 werden Jehovah's Getuigen wederom geconfronteerd met een crisis: 99 jaar waren verstreken sinds 1914. Het 100-jarig bestaan ​​van Christus 'veronderstelde 1914 onzichtbare terugkeer was bij de deur; en, mensen werden verliezen vertrouwen in de 1914 wederkomst van Christus onderwijs.

 

Dus, de Wachttoren verlaten de 1914 "komen" en of "aankomen" van Jezus leer door te stellen:

 

"In de verzen die leiden tot Mattheüs 24:46, het woord 'komst' verwijst consequent naar de tijd dat Jezus komt om uit te spreken en doet recht tijdens de grote verdrukking. (Matth. 24:30, 42, 44) Ook, zoals we overwogen in paragraaf 12, Jezus '' aankomen 'bij Matteüs 25:31 genoemd verwijst naar diezelfde toekomstige tijd van het oordeel. " (Watchtower, juli, 2013, "Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn?")

 

Toch zijn ze nog steeds bewaard 1914 als een belangrijk jaar:

 

 "... Het oogstseizoen begon in 1914. In dat jaar, een aantal belangrijke ontwikkelingen begon te ontvouwen. Jezus was de troon als koning, en de laatste dagen begon (Openb. 11:15) Van 1914 tot het begin van 1919, Jezus vergezelde zijn vader naar de geestelijke tempel om een broodnodige inspectie en reiniging werk te doen * (Mal. 3: 1-4). Daarna, te beginnen in 1919, was het tijd om te beginnen met het verzamelen van de tarwe Was het eindelijk het. tijd voor Christus tot één georganiseerd kanaal aanstellen om geestelijk voedsel afzien? Ja, inderdaad!" (Watchtower, juli, 2013, Voeren Veel Door de handen van een paar)

  

Nu, het Wachttorengenootschap beweert dat Christus 'tegenwoordigheid / coming / aankomen, is een toekomstige gebeurtenis; nog, Christus toch pakte de Wachttoren Organisatie in 1919 als de,

 

"... Een georganiseerde kanaal af te zien van geestelijk voedsel".

 

Heeft geschiedenis vertellen een ander verhaal?

 

In 1909, Russell schreef deze woorden:

 

"... Van zijn [Christus '] aanwezigheid, hij [Jezus] zou voortbrengen in de opslagplaatsen van genade, wijsheid en waarheid dingen' nieuwe en oude, 'en dat hij op dat moment een speciaal kanaal zou kiezen waarlangs die zegeningen zou worden opgeroepen om de aandacht van het huishouden van geloof- "(Watch Tower 1909, 1 oktober 1909 blz. 292.)

 

Wat Russell uitgedrukt in dat 1909 Watch Tower magazine is het begrip dat het Wachttorengenootschap was door Christus is geselecteerd als de,

 

"Een speciaal kanaal,"

 

in 1878. (zie documentatie)

 

Uiteraard is de betekenis van Christus, het plukken van de Society in 1919 volledig verloren als ze al waren opgepakt als de

 

"Een speciaal kanaal"

 

 die God werd gebruikt voor de afgelopen 41 jaar.

 

 

1874 Vervolg:

 

"Het toepassen van dezelfde regel dan, een dag voor een jaar, 1335 dagen na de AD 539 brengt ons bij AD 1874 op welk moment, volgens de bijbelse chronologie, tweede tegenwoordigheid van de Heer was te wijten." (Creatie 1927, blz. 298)

 

Let op hoe de profetie van Daniël in de eerder genoemde citaat wees naar het jaar 1874; Vervolgens, in het volgende citaat, een soortgelijke profetie van Daniel wijst naar het jaar 1914:

 

". De 2520 dagen vertegenwoordigen 2.520 jaar Daarom is de" "Toepassing van de profetische regel" een dag voor een jaar, zeven keer, "of 2520 jaar, zou eindigen in oktober 1914.-Numeri 14:34; Ezechiël 4: 6." (JW.org. Huidige onderwijs)

 

Te beginnen met de Wachttoren 2013, de profetie van Daniël is niet langer over de komst van Christus; Nu het wijst op het jaar

 

"Gods Koninkrijk is opgericht in de hemel."

 

Watch Tower doctrine veranderingen: 1874 is een jaar van de Watch Tower Society zou willen bannen uit hun geschiedenis.

 

 

Afsluitende verklaring:

 

Een korte blik in het verleden van de publicaties van het Wachttorengenootschap's toont aan dat er iets ernstig mis is:

 

"In het jaar 1918 zal God te vernietigen de kerken groothandel en de kerkleden door de miljoenen. Zal Eventuele die ontsnapping komen om de werken van pastor Russell om de betekenis van de ondergang van leren 'het christendom.'" (The Finished Mystery, 1917, blz. 485)

 

En dat is nog maar het topje van de ijsberg!

 

 

"Toegegeven, er zijn mensen in tijden geweest verleden, die voorspelde een 'einde aan de wereld,' zelfs de aankondiging van een specifieke datum ... Maar toch, er gebeurde niets. Het 'einde' is niet gekomen. Ze waren schuldig aan vals profeteren. Waarom? Wat ontbrak? ontbrak de volle maat van de vereiste in vervulling van bijbelse profetieën bewijs. Het missen van zulke mensen waren Gods waarheden en het bewijs dat hij het ​​begeleiden en ze te gebruiken "(Ontwaakt !, 8 oktober 1968, blz. 23).

 

Opmerking: De links brengen u naar artikelen in het Engels; echter, er is een knop Google translate bovenaan de voorwerpen die kunnen worden gebruikt om de vertalen naar andere talen:

 

Voor meer informatie:

●  Apocalypse Now? Deel I - De Grote Teleurstelling

●  Apocalypse Now? Deel II - Het Verhaal van de Jehovah's Getuigen

●  Jehovah's Getuigen 1914 en 1919 leerstellingen Onderzocht

 

Jehovah's Getuigen, jehovah, uitkijktoren, 1874, 1914, doctrine, Wachttorengenootschap, valse leer